ID: LIT3

ECTS: 5

Περίγραμμα Μαθήματος
e-Class

• Γνώση/κατανόηση και εξοικείωση με τα εργαλεία του Νεοελληνιστή για τη συγκεκριμένη περίοδο, όπως ο ιστότοπος
http://georgakas.lit.auth.gr/dimodis/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=189

Και οι ψηφιακές βιβλιοθήκες αποθετήρια με παλαίτυπα και γενικά υλικό για την εποχή.
Εξοικείωση στα εργαλεία του φιλολόγου όπως η παλαιογραφία, η ποικιλία των γλωσσικών
πραγματώσεων και οι βνοηθητικές γλώσσες για τη μελέτη κειμένων και βιβλιογραφίας (λατινικά, ιταλικά κλπ.). Σκοπός είναι να τα χρησιμοποιήσουν όλα σε εργασίες και μελέτη
• Ανάλυση/ερμηνεία κειμένων θεωρίας, ιστορίας, κριτικής και συγκριτολογικά, με σκοπό την καλύτερη και πολύπλευρη γνώση για τις διάφορες προσεγγίσεις επί της περιόδου. Η βιβλιογραφία για την περίoδο είναι μεγάλη και η προσέγγισή της εντός της τάξης και στην κατά
μόνας μελέτη θα δώσει στους/τις φοιτητές/τριες τη δυνατότητα να κατανοήσουν καλύτερα και τα λογοτεχνικά κείμενα. Θα παροτρυνθούν να χρησιμοποιήσουν ξενόγλωσση βιβλιογραφία ανάλογα με τις γνώσεις άλλων γλωσσών που έχουν.

Κατόπιν θα γίνει ανάλυση ενδεικτική επιλεγμένων λογοτεχνικών κειμένων της περιόδου ώστε να είναι ικανοί/ές να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν τα κείμενα που θα έχουν για τις εργασίες και τις εξετάσεις. Η προσέγγιση των λογοτεχνικών κειμένων θα γίνει βάσει παραδειγμάτων ενδεικτικών από τον 11ο ως τον 18ο αι.
• Πρόταση/σχεδιασμός επιστημονικής εργασίας. Με βάση τις γνώσεις για τα εργαλεία και τη
βιβλιογραφία, θα είναι ικανοί/ές να σχεδιάσουν τις εργασίες, αφού δοθούν και οι οδηγίες και στο περίγραμμα και εξηγηθούν εντός της τάξης (τρόποι βιβλιογραφικών παραπομπών, δομή εργασίας κλπ.).
• Υλοποίηση/εφαρμογή των υποδομών και τεχνολογιών με αφορμή και τη διακαλλιτεχνική προσέγγιση (ταινίες και πίνακες σε σχέση με λογοτεχνικά έργα και κινήματα από την Αναγέννηση ως τον Κλασικισμό)
• Αναζήτηση σε ψηφιακές βιβλιοθήκες και εξοικείωση με το ψηφιακό περιβάλλον, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν στις εργασίες αλλά και στο μέλλον για αυτή την παντελώς άγνωστη για ξένους περίοδο. Βασικό αποτέλεσμα θα είναι να έχουν εικόνα και για τη μετάβαση από το χειρόγραφο στο έντυπο, η οποία σε εμάς υπήρξε πολύ πιο αργή από τη Δύση.